Thursday, December 31, 2009

31 DEC 2009...

Dear diary....sowey lama xmengupdate..aku terlalu bz ngan kehidupan ku skg..byk yg berlaku dlm hidupku beberapa blan yg lpas..dr hari raya lepas until now..skg 31 dec 2009..sungguh cepat masa berlalu bukan..esok da berada dtahun baru 2010..sungguh sedey bg aku utk meninggalkn tahun yg penuh suka duka ini..begitu pahit utk telan pa smua yg berlaku..dan terlalu sukar aku utk melupakan semua kenangan pahit & manis..(aahhh jiwang plak..sedey seyhhh)sobsobsob..T_T dalam thun ini jugak lah yg byk memberi aku kekuatan utk terus hidup di atas bumi tuhan yg indah ini..aku bersyukur ya tuhan..^_^

Ouhhh okeyhh kembali ke mood asal ya! =D pada kali ini aku akan mngupdate ttg apa yg berlaku lepas..dr aidilfitri smpi skg..hari last tahun 2009...aku xbgtu byk yg hendak diceritakn...tp cukuplah utk berkongsi smuanya denganmu diary..pada hari raya lpas..kn aku blik raya pertama..pham2 la perantau..sedey sgt msa tu..org tgh bersembahyang hari raya d masjid..tetapi aku dlm kapal terbang....dgr takbir dlm flight..sgguh sedey tmbh gembira sbb akhirnya aku kembali utk beraya bersma kluargaku...smpi dkmpg, aku djemput oleh kakak2 ku..then kemudian ambik bju raya kakak aku..aku punya blum siap dohh! terpaksa la pkai utk raya kedua..raya first aku pkai bju lama..(ala bru 1 kali pkai la..still bru lg..hehe)then sesudah aku smpi kerumah....fuhhhhhhhhh gembira xterkata..familyku smua ada..berkumpul bersma2..dan yg pling aku gembira adlah....teng teng teng..abg aku ckp,, aku da kurus sket! yeah! siap mnta tips cmna kurus dohh..haha! student mkn meggi la abg oi..then jauh dr kluarga..mkan ati..rindu sgt..tu la kurus..ahakss~ so tgok la gmbr2 raya ne okeyhh..


kluarga besar aku...mmg besar2 kn..ahahaha! lop u all...


hepi sgt dpt beraya ngan family kn..then raya keempat kitorg blik kmpung...beraya ngan kazen, aunty,uncle,smua family berkumpul..meriah sgt2..beshh wa ckp ngan lu..then yg xsgka tu..kitorg bleh plak g kundasang..(ala tmpt gunung kinabalu tuh) tersesat smpi kesana..ahaha..xla..plan nk jln2 kesna ambik angin..da lama xg..then mmg besh gler..udara sesedap udara sejuk mendayu2...ouhhhh! so besh! cuti sem yg agak pnjg cuti aku time tu..1bulan ouhhh..mmg besh..

gunung kinabalu yg indah..entah bila la aku nk mendakinya..

okeyhhhh smua yg berlaku diatas pada bulan sept & oct..pd bulan nov pula aku da blik ke KL semula..cuti sem da abes..sedey lak nk tggalkn kmpgku tercinta..ececececeh~ haaaa then bermula la kehidupanku di hostel semula..spt yg dijangka..xda yg besh..jmpa kwn2 semula...dan yg xbeshnya...badan aku naik! ouhhh smua bju sendat-mendat..uniform lg la..cam bungkus nangka je..hhahahahahaha...gemok sbb terlbih gmbira kt umah..melantak smua sbb kt hostel mkn meggi je..sedey kn..hahahaha... then lpas tu apa lg..bermula lah dietku yg ckup2 bgus2...2mggu xmkn nasi..mkn biskut je...buah n sayur..diet la kononnya..kurus weyh aku kejap..then kwn2 ajak kuar lak..smbut mybesday..aduihhh terpaksa mkan la pulak..mkn kfc,mcd,kek besday..wahhhh best gler time tuh..kitorg g karok kt just k the mines beramai2...then tetiba ada plak kek muncul..ouhhh! so sweet...terkejut ouhh! then pa lg..melahap la smbil2 karok..dan inilah hasilnya..thnx ya kengkawan kek besday itu! sedap oo..


besday gurl...jue & has...^_^

ouhhh ya lupa plak nk ckp time smbut besday ne..time 12 nov taw..ngam2 besday aku..n ngam2 muvie 2012 maen..pnjg gler Q kt cinema nk beli tiket...wahhhh tp cter tu mmg besh ouhhhh..graphics dia mmg menakjubkn besh...thumbs up ya! ouhhh okeyhh after smua tuh pada ujung bulan november lak kn raya haji...so aku ngan kwn aku sue plan ke perak..beraya dsana..kmpg classmate kitorg..kt kuala kangsar..bndr d raja u..........daulat tuanku! hehehe... then alkisahnya pulak sngguh menggeramkn kitorg berdua..smpi pudu jam3 then bas gerak jam6...tp yg malangnya...bas yg kitorg naik tu rosak dtgh2 KL..aduihhhh...dr jam6.30 ptg smpi 8.00 kot kitorg terperangkap dlm bas yg rosak...haih!!!! n last2....kitorg smpi kt k.kangsar jam 11.30 mlm..fuyoooooooooooo tgh mlm tu...kesian kwn tggu kt ctu lewat mlm..n yg beshnya,, kt kmpg dia tuh musim buah...wahhhh juling mata tgok buah2an disekeliling umahnya..rambutan, manggis, langsat, durian....ouhhhh! i like it! 5 ari kitorg kt ctu..mmg demam buah da..nk makan tggal petik je..dkat umah je..then byk jugak la kitorg jln2 kt bndr diraja tuh..n smbut aidiladha d kmpg org gak..besh ouhh i tell u.....=D

kanak-kanak ribena maen air..sejokk wooo~
muzium diraja perak..

ouhhhh ya lupa sekali lg nk ckp pada 22nov09 tuh kn...aku pegi ke 1 biz preview kt summit usj..mmg besh biz tu..mmg nmpk menguntungkn utk aku student membyr hutang ptptn kelak..dan aku pegi pon atas pujuk rayu seseorg nk bantu aku..and selepas tu kn...kitorg g konsert hujan..mencari konklusi at KL LIve..eheee...best taw i tell u...rmai sgt org g konsert tu..kitorg smpi sna jam2 lbih...then beli tiket rm20 seorg..mmg sesak gler..pintu xbuka lg nk msuk dlm..da jam 3 lbih bru buka..tu pon sbb rmai da yg bising..sbb keadaan yg bersempit2..then msuk dlm trus..waaaaaa~ terpegun gler aku tgok hujan bt konsert..besh gler dohh then peminat pon sempoi sporting je...smua ikut menyanyi melompat2..HUJAN ROWX!!! aku juz tmpg tgok je..yerlah kn...temankn seseorg tu..aku tgok dia gembira pon da ckup tau...itulah kenangan 2009 yg pling aku xlupa smpi bila2...kenangan yg bgtu manis..^_^V


then lepas smua tuh..kehidupan spt biasa..g kelas, blik umah, mkn, on9, tdo..tu je..klu kluar pon juz nk tgok muvie..then pada 8dec09 tu...kitorg dpt result sem lpas..dan yang pling aku xsgka2...aku dpt 4pointer!!!!! waaa time buka result tu aku selamba je..xda perasaan pon..sbb aku taw,,result aku maintain mcm tu je every sem..tp stlh di buka..aku terkejut beruk babun wooo...tgok pointer kt bwah tu tulis 4.00....haishh! biar betol ne...tgok kt gred subjek tu..smua subjek A!!! wahhhhh aku dpt 4flat! aku teriak melompat kearah kwn2 ku..then mereka pon terkejut gajah..aku xtaw pa aku bt time tu dan yg pasti..aku berlari kearah roomate ku,,Has...aku pelok dia kuat smbil nanges gembira..aku bingung da xtaw nk btpa..aku juz menanges xterkata..(pasti rmai org tgok aku nges time tuh sbb tmpt tu mmg rmai org lalu-lalang..stlh difikir2kn,, haishh malu tul aku..hahaha)then lpas tu aku kol myfather bgtaw aku dpt 4flat..father aku pon bingung..apa bnda alah yg ko sbut tu nak? 4 flat? apa tuh? then aku ckp aku dpt smua A..cemerlang..oouhhh dia ckp..then father bleh lak tnya aku,, ko sehat x? haih???? aku sehat la dad! terlbih sehat ne smpi kol nges bgtaw anakmu dpt 4flat..hmmmm...then yg pling gembira ialah..hari tu jugak my mom besday...dan result itulah hadiah terindah aku bg untuknya...love u mom & dad! muaaahhhhhhhhhss!! dan yg pling beshnya,, dpt duit blnja byk sket drpd abg2 ku..tenkiu2...nti bg lg k! ahaksss~


So, itu la sja aku nk cerita...xda yg best lg pon...skg 31Dec09...aku berada di hostel..xkluar kemana2 pon..hmmmmmm..pa akan jadi pada tahun dpan? adakah aku ttap bgini? atau aku akan berubah? apa pula azamku..azamku xpasti lg apa..masih dlam kabur2..gelap gelita...ssah utk aku ungkaiknnya dgn kata2...aku xtaw apa yg aku nak di tahun baru..tp aku sgt2 berharap d bagi kesihatan yg ckup olehNYA yg maha esa..jugak utk kluarga ku..aku berdoa yg mereka sehat dan bahagia..murah rezeki dan tahun baru akn jdi sinar utk mereka tersenyum gembira menikmati kehidupan yg penuh liku ini...dan aku dsni msih jugak mencari sinar kebahagiaan dr seseorg...hmmm seseorg.......tuhan aku mohon keredhaan mu utk berilah aku menyayangi sesorg & disayangi seseorg sepanjang tahun-tahun mendatang..AKU MASIH MENUNGGU DIA..SESEORANG YG BUATKN AKU BAHAGIA DITAHUN 2009..berilah aku peluang utk menyayangi dia ya tuhan!beri aku peluang utk berubah mnjdi apa yg dia inginkn.. dan bukakan lah hatinya utk menghargai & myayangi lagi aku selama-lamanya..itu doaku!aku menunggumu......

p/s : maaflah klu aku byk mengarut ya diary..itulah kata-kata hatiku..ikhlas dr dlm hati utk tahun 2009 yg menghitung untuk berlabuh dlam bbrpa jam lg..Aku pasti akan ingat sgla kenangan pd thun ini..terletak indah dlm memoriku...^_^




No comments:

Post a Comment