Sunday, January 31, 2010

30012010


end of january...
aku dan kawan2 pergi bersiar2 cuci mata..
almaklum lah ujung bulan..
masyukkkkkkkkkkk..haha!
nope la...tujuan,visi & misi k-a-m-i adalah utk
menghibur hati yg lara..[cehhhhhhhh...lara la sgt]
sebenarnya, nk jlan2 je..
hajat nk tgok movie tp xda yg best..
so g karok puas2..
melahap mcD puas2..
[sebab area hostel xda mcD..
so windu la konon nk mkn mcD..
bukan JAKUN okeyh??!]
hahahaha..ter-emo pulak..

ok biarkn gambar berkata-kata...


all the player..bukan playgirl...:P

kami giler kentang


posing gtuuu...aww~awww~

lagu untukmu...lagu pertama k-a-m-i
menguji kemampuan vokal sungguh!

k-a-m-i sing along together...

besday girl terduduk dgr kami nyanyi...
smpi begitu sekali terharu...bangga,tahu??
wakakkakakakakaka



video

dan tak ter-sengajanya.....
kami ter-pilih lagu dangdut..
hahahahhaha...layan je kopi dangdut
mahap video ter-lampau gedik kot tp chumel okehh
[statement nk kena lempang bukan?]


i loiikeeeeeeeeee tis pict...i yg snap..sedap kn?
sedap? apakah???? ahaha..roti king's la..
ini stail real bukan lakonan..
chumel,tahu??

Nway, Hepi besday CDA...may god bless u..
^_^

ok la tu je..da ngantok sgt nih..
tatatititutu..

p/s : esok da 1 feb...
cepat btul masa berlalu..

akhirnya............

setelah separuh abad aku dgn dia..
[ye2 seabad..pdhal 2thun je kot]
akhirnya aku dgn dia akan terputus jua akhirnya..
setelah bermacam2 dugaan dan cabaran..
kami hadapi bersama..[sedey ouhh]
akhirnya..dia kecundang jua..
membiarkn aku memilih pilihanku sendiri..
mencari yg lebih baik drpdnya..
bukan niatku berbuat demikian tetapi......
aku terpaksa rela..
kerana kau telah berubah..
bukan aku mahu berputus asa terhdapmu..
tetapi aku HARUS melakukannya..
maafkan aku
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
TELEFONKU..
ouhhh my hp!!!!
rosak lak time2 aku pokai2 bgini..
terpaksa la aku menebalkan mukaku..
untuk meminta duit membeli hp baru dr abg2ku..
sanggupkah aku kena marah,kena bebel??
terima je la kenyataan..
tpon tu da burok benorrrr.....tapi...
bertahan utk 2thun ok..
bangga bukan?
.
.
.
[rosak keypad O la..then C xleh gak..menu pon..
mcam ne nk taip msg...
nk repair tp mhal...bgus beli bru kn..^_^]
.
.
.
.
.
haitghwtpedamakanbelumdamandikebelumsehattakmacamne
kejaoktaktponirosaklakorangbelikanbaruutkiblehtakhehehe
korangpahamtakmacamtulaakukenabersmsnganorg2
thenorg2peningxphamkesian,tahu? :P

p/s: n97 @ Iphone @ bluberry??? HAHA!


Tuesday, January 26, 2010

apakah ini?

salam 1 malaysia...^_^
[ehh tetiba lak aku bg salam tuk blog sendiri]
wakakkakakakaka..*bengong*
ok2...serius..back to topic..
kebelakangan nie kan..
aku diserang 1 penyakit pelik..
iaitu sakit pewot yg memulas utk mengeluarkn
smua sisa didalam pewotku..
in medical term, diarrhea...cehhhhhhh..
[cirit-birit loh..]

tp kenapa eh..after 1 hour mkn je...
msti nk ke toilet..dan akan ketoilet jugak slpas beberapa minit
ke toilet kemudian akan ketoilet lg lepas td ketoilet yg kedua kali
ketoilet smpai lahh 5 kali sehari ketoilet saja..hahahaha..

pelik bukan?? sedangkn i'm on diet skg..
apa yg aku makan itu akan kluar balik..aikkkkk??
klu mcam tu xknyg2 la aku..
huhuhuhu..adakah ini disebabkn oleh pewotku yg dahaga
& hauskn makanan sedap2 dahulu?
kekekekekeke
sbb aku penah terbaca 1 artikel mengatakan
yg ia disebabkn oleh kerana kurang pengambilan
makanan karbohidrat? ohhhhhhh bulan! maknanya aku xbleh berdiet..
kena makan byk nih..[alasan tuk dpt mkan semula mknan yg enak2...hoho]

.........................TAPI KAN..........................
aku nk kurus gak...
tergemok lebih suda...hahaha
kena diet yg btul la pasnih...
kesian pewot aku ouhhh...


Saturday, January 23, 2010

seketika cuma

kenapa ketika detik jiwa aku bermasalah..
aku selalu dengar lagu-lagu yg rancak..
dengan volume yg kuat..
dan jawapannya,, aku mahu menyenangkn jiwa kosongku..
lagu sebegitu kadangkala mampu menyenangkn aku..
tapi kenapa bukan zikir & ayat2 suci al-quran?
.
.
.
.
.
.
.
.
*berfikir sejenak*
.
.
.
.
.
.
.
.
.
aku tahu jawapannya...
.
.
.
sebab kain iman aku sudah terkoyak..
kalau aku mendengarnya..
memang aku tenang-setenangnya...
bahkan aku menangis kdg kala..
aku cuma manusia biasa..
lupa leka lalai dgn duniawi..

Tuesday, January 12, 2010

susah!

...................
xpayah susah-susah utk paksa orang suka kita..
dan tak payah susah-susah untuk kita suka seseorang~

aku rindu dia~
[ya tuhan, buanglah 'perasaan perasan' ku ini jauh2!]
aku xlayak untuknya..

mood : frustrated + miss some1


Monday, January 11, 2010

AJL hebat!

Thumbs up 4 all yg menang!
korang mmg beshhh glerrr...
love u FT! yuna! Black!
dan Aizat jugak...sora ko mmg sedap la!
dan utk penyanyi pling aku suka, Dato siti Nurhaliza..
love u more2! great opening performance kak ct!
maintain lawa dowwhh even today [11jan] da menjangkau 31 tahun..
chanteq menarik tertarik kak ct mmg de bomb~
hehehehe~

aku mmg tabik spring kt Faizal Tahir..
salute bro!
even dia tgh sakit tp performance dia xkurang hebat..
[aku menangis doww tgok performance FT...xtaw la knpa...tp mmg sedih la]
huhuhuhuhu...congrats bro! superman ma..

then yg aku suka sgt ialah yuna! ouhhh bulan~
besh je...tenang je..cool ya! ^_^
lastly,, u all smua mmg besh!

ehh lupa lak..yg pkai topeng duet ngan black & MUH[meet pokcik husin] tuh Hazama kn?
korang pasan tak..eeei ingtkn sapa..tp mmg hazama ni sora pon sodap la..
no wonder lah kn jd pnyanyi muh..buka2 lah topeng tu..
ko cute wat..hik3..wewitttt~~


Saturday, January 2, 2010

Saya Sedut Sampai Airnya Kering

Seorang gadis menjadi pelacur tetapi tidak mahu neneknya tahu.
Satu hari satu gerombolan pelacur ditangkap termasuklah gadis itu. Polis meminta pelacur-pelacur itu membuat satu garisan lurus. Semua beratur. Tiba-tiba muncul nenek tua kepada gadis itu jalan bongkok-bongkok dan setelah melihat cucunya berbaris dia bertanya, “Kenapa kamu berbaris di sini?” Cucu pula untuk menghalang neneknya tahu cerita sebenar telah berbohong dengan mengatakan ada dermawan akan menderma buah orange dan sebab itulah beliau berbaris.

Nenek beredar pergi. Di pertengahan jalan dia teringatkan cucu-cucunya yang lain yang mungkin mengharapkan beliau membawa pulang buah-buahan. Lalu dia pun turut berbaris tanpa diketahui oleh cucunya.

Dia berbaris di belakang. Seorang anggota polis mengambil kenyataan-kenyataan dari gadis yang sedang berbaris itu. Apabila dia sampai untuk giliran mendapatkan kenyataan orang terakhir, dia terkejut kerana tercegat seorang nenek yang jalan pun bongkok-bongkok macam tiada kudrat.

Dia tercengang lalu tertanya, “Kamu tua, bagaimana kamu lakukannya?” Si nenek (menyangka soalan itu ditanya tentang bagaimana dia boleh makan orange itu) menjawab, “Oh senang je. Aku hanya cabut gigi palsu dan mula sedut sampai airnya kering.”

hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha =)

Friday, January 1, 2010

Derita Merindu

phewww~~~...tgh dgr radio online Era fm nih..apsal tahun bru psg lagu jiwang2?? haih! then skg tgh dgr lagu Derita Merindu dr Ahli fiqir..liriknya berbisa dohh!

Seandainya kau berada di depan mata
Mudah untuk aku berkata-kata
Supaya dapatku melihat seraut wajahmu
Walaupun belum tentu kau mahu bertemu
Apalagi memandangku

[ouhh jgn kejam la..pandang lah muka kekasihmu..ciptaan maha esa..
terima seadanya..ko pon ada kekurangan what~ ;p]

setelah ku turutkn segala kemahuan kau mainkn perasaan,
begitu mudah kau ucapkan,,terima saja kenyataan..

[gila vavi tul..ingt pakai buang?? dushh~ ]

Bagaimana hendak ku lupa
bayangan wajahmu selalu di depan mata
harum baumu masih dapat ku hidu

[ aduyaiiii da angau pulak ke..tp btul gak..haha no comment]

Bagaimana ingin aku membencimu
Jikalau setiap hari merindu
Sekiranya derita merinduimu itu sebenarnya bahagia..
Aku pilih derita..

[ouhhh dulu suh sayang..cinta...skg da suruh benci ke? damn!
yup merindui itu derita...aku paham..hehehe..mis my family!
homesick lak tetiba..nk blik...uwaaaa~ T_T]

Jika kau dapat memahami hati seorang perindu
Baru kau tahu derita hatiku
Jika suatu hari nanti giliran kau merindu
Baru kau ingat derita diriku

[hambek kau....padan muka...hahaha..gelakkn ko balik]

Segala yang berlaku bukan kemahuanku
Apa gunanya bahgia
Jikalau bahagia bersamamu hanyalah untuk sementara waktu
Aku pilih derita merinduimu

[haaaaaaaaaa.....*speechless* derita itu sakit la...bukan sedap pon]

lastly, jgn la bermain api..ingat hukum karma..
"what goes around, come around.."

...dgr lagu wali band..cari jodoh.."timur kebarat, selatan keutara, xjugak aku berjumpa..
dr musim durian hingga musim rambutan,tak jugak aku dpatkn..tak jua aku temukan..ohhh tuhan inikah cobaan..." wahahahaha kelakar lagu neh..nmpk sgt xlaku..hampehhhh..ouhh btw, itu je k..aku nk g mkan..lapo! DAA~!

melangkah ke satu tapak lagi

salam 2010...
semlm aku ngan kwn2 plan nk g the mines harini...
jln2, mkn2, karok beramai2..
tp xjdi plak..wlpun aku terlewat bgon tp aku 1st mandi..
tp slpas tu ada lak xjdi g..so kecewanya aku!
then aku pon xjadi jugak..mlas lak nk kluar 2-3 org..
so fwenss,, ampun maaf dipinta ya! expeceli to cda & eyoq..
dorg da bersiap..haih! sowey sgt2 kwn..^_^

okeyhh blik ke topik..
melangkah ke satu tapak???
ouhhh umoku da meningkat dewasa..
meninggalkn zman2 remajaku yg pnuh liku..
da dewasa aku rupanya..
aku harus berubah menjadi dewasa...
yup msti! jadi matang jue!!
wlpun da rmai yg ckp aku da matang sbnarnya..
tp hakikatnya, aku merasakan aku xckup matang..

bayangkan lah...
aku xreti utk menjaga perasaan org laen..
aku pentingkn diri sendiri..
aku terlalu memendam rasa..simpan dlm hati..
aku xreti melayan boyfren..
aku xreti memgembirakn boyfren..
salah aku sebab aku macam KAYU!
salah aku sebab aku xpndai jaga hati dia..
salah aku sebab aku tak matang..
salah aku sebab aku xreti meluahkn perasaan..
Dan semua itu salah aku sebab aku xmatang..

Ingin aku tegaskn disini..
aku tak matang..
aku tak dewasa..
so,, ada aku kesah?
[ahahahaha..mengong jue..]
ok..ok..serius...
sekarang aku da dewasa..
so aku mesti kesahh smua tu..
aku mesti menjadi lebih matang..
aku mesti menjadi dewasa..
( supaya aku x ditinggalkn boyfren lg!
bangga bodo kena tggal..[pdhal frust]
huhuhuhu.. )

and lastly, aku msti transform menjadi dewasa!
dan aku xmahu keadaan jd huru hara sbb aku xdewasa..
go jue! go! chayok!
renung2kn & selamat beramal jue..;p

New Year 2010!!!

salam 1malaysia thun 2010.. ngee~

waktu : 12.00 malam...
tarikh : 1 jan 2010..
venue : hostel ku..

Alkisah aku & 5org kwn yg berada di hostel.......

[ smbut new year thun ne kt umah je..mkn mee sup housemate aku masak...sedap oo..and menghitung detik2 penting itu..tp kesian ouhhh k-a-m-i..berdiri dpan pintu grill yg berkunci rapi..then menjerit melalak beramai-ramai tgok bunga api kena pasang dpan hostel..ouhhh so sweet kn? kt hostel kitorg je ada..tmpt laen xda kn? hahah! i tell u aa....jgn jelessssss..then aku mndi ouhh malam thun bru..nk buang syiallll kononnya..pdhal nk buang daki..bau masham..ahaha..xsenonoh tul anak seekor neh..ada aku kesah~~~~lalalalala~~]
ahahahahaha..*mengong jue*

yehaaaaa~ yuhuuuuuuu....new year 2010...!!
goodbye 2009!! welcome 2010!!!
hope this year will bring happiness to oulss~
may god blessed us! =D
think positive,be positive & smile owez!!

with lurve,
-jue-

p/s : slth lama xmengupdate..aku td menjenguk blog2 follower aku & blog yg aku follow..blog korg mmg beshhhh ouhhh...thumbs up ya! begitu seronok aku membacanya..btw,, korg mmg besh!! [jeless taw tgok u oulss pnya blog] hehehehe..